Τα «Επίκαιρα» έχουν στη διάθεσή τους
επιστολή του Χρήστου Καραζούπη, μέ-
λους της Συντονιστικής Γραμματείας του
Πανελληνίου Παρατηρητηρίου των Οργα-
νώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών, προς
τον πρωθυπουργό, η οποία λαμβάνει και
τη μορφή ντοκουμέντου για τα όσα συμ-
βαίνουν με την κατασπατάληση ευρωπαϊ-
κών κοινωνικών πόρων. Παραθέτουμε με-
ρικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
«Οι διαθέσιμοι πόροι από τις προηγούμε-
νες κυβερνήσεις διατέθηκαν περισσότερο
ως λάφυρο του πελατειακού κράτους και λι-
γότερο προς τους αντικειμενικούς σκοπούς
διάθεσης των κοινοτικών πόρων, με υπεύ-
θυνους:
Τις οργανώσεις βιομηχάνων, οι οποίες
με προκάλυμμα τον “μη κερδοσκοπικό χα-
ρακτήρα” απομυζούσαν εκατοντάδες εκα-
τομμύρια που προορίζονταν για την αντιμε-
τώπιση της ανεργίας.
Διαχειριστικές Αρχές υπουργείων και
περιφερειών-μετρ της νομιμοποιημένης
διαφθοράς κατηύθυναν τους κοινοτικούς
πόρους στα λόμπι της διαπλοκής μέσα από
έναν λαβύρινθο γραφειοκρατικών προϋπο-
θέσεων και φωτογραφικών διατάξεων.
Χρεοκοπημένες αναπτυξιακές εταιρεί-
ες-“ζόμπι” των ΟΤΑ επιβίωναν σε βάρος των
δημοτικών προϋπολογισμών και των δημο-
τών, τιθέμενες επικεφαλής συμπράξεων για
την απομύζηση προγραμμάτων που προο-
ρίζονταν αποκλειστικώς για τους φτωχούς.
Εθνικοί εργολάβοι-“κοράκια” δεν α
κούνταν μόνο στα δημόσια έργα, αλλά έβα-
ζαν χέρι και στους πόρους του Ευρωπαϊκού
Κοινωνικού Ταμείου που προορίζονταν για
τους ανέργους.
Το αποκορύφωμα της διαστροφής
και της εκτροπής των πόρων είναι τα δή-
θεν προγράμματα κοινωνικής οικονομίας
(ΤοπΣΑ, ΤΟΠΕΚΟ, Περιφερειακοί Μηχανι-
σμοί) που εντέχνως κατευθύνονταν στους
μεσάζοντες».
Στην ίδια επιστολή ο κ. Καραζούπης,
ανάμεσα σε άλλα, προτείνει:
«Οι πόροι πρέπει να κατευθυνθούν στους
ανέργους όχι για την παρακολούθηση θεω-
ρητικών μαθημάτων, αλλά για την παρα-
γωγή προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό που
πρέπει να μετράται είναι η παραγωγή κι όχι
οι υπογραφές των ανέργων σε ένα παρου-
σιολόγιο. Δικαιούχοι των προγραμμάτων
κατάρτισης πρέπει να είναι οι επιχειρήσεις,
τα κλαδικά σωματεία εργαζομένων (π.χ. Ερ-
γατικά Κέντρα) αλλά και οι ΚΟΙΝΣΕΠ κι άλλοι
φορείς κοινωνικής οικονομίας και εθελοντι-
σμού, για παράδειγμα οι σύλλογοι, οι ΑΜΚΕ,
τα ιδρύματα, όπως προβλέπεται, άλλωστε,
κι από τον Ν. 3879/2010.
»Η παρακολούθηση, ο έλεγχος και η αξιο-
λόγηση των προγραμμάτων κατάρτισης
πρέπει να γίνονται σε δύο επίπεδα. Το διοι-
κητικό, που θα αναλαμβάνουν οι υπηρε-
σίες της περιφέρειας κι όχι της κεντρικής
διοίκησης, οι οποίες είναι απαραίτητο να
στελεχωθούν καταλλήλως. Σημαντικότερος
όμως οφείλει να είναι ο κοινωνικός έλεγχος.
Αυτό σημαίνει διαφάνεια, που μπορεί να
υλοποιείται με ανάρτηση της όλης διαδικα-
σίας στο Διαδίκτυο σε ζωντανό χρόνο και
με δημόσια παρουσίαση των προγραμμά-
των πριν από την έναρξή τους αλλά και στο
τέλος τους».
επιστολή του Χρήστου Καραζούπη, μέ-
λους της Συντονιστικής Γραμματείας του
Πανελληνίου Παρατηρητηρίου των Οργα-
νώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών, προς
τον πρωθυπουργό, η οποία λαμβάνει και
τη μορφή ντοκουμέντου για τα όσα συμ-
βαίνουν με την κατασπατάληση ευρωπαϊ-
κών κοινωνικών πόρων. Παραθέτουμε με-
ρικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα:
«Οι διαθέσιμοι πόροι από τις προηγούμε-
νες κυβερνήσεις διατέθηκαν περισσότερο
ως λάφυρο του πελατειακού κράτους και λι-
γότερο προς τους αντικειμενικούς σκοπούς
διάθεσης των κοινοτικών πόρων, με υπεύ-
θυνους:
Τις οργανώσεις βιομηχάνων, οι οποίες
με προκάλυμμα τον “μη κερδοσκοπικό χα-
ρακτήρα” απομυζούσαν εκατοντάδες εκα-
τομμύρια που προορίζονταν για την αντιμε-
τώπιση της ανεργίας.
Διαχειριστικές Αρχές υπουργείων και
περιφερειών-μετρ της νομιμοποιημένης
διαφθοράς κατηύθυναν τους κοινοτικούς
πόρους στα λόμπι της διαπλοκής μέσα από
έναν λαβύρινθο γραφειοκρατικών προϋπο-
θέσεων και φωτογραφικών διατάξεων.
Χρεοκοπημένες αναπτυξιακές εταιρεί-
ες-“ζόμπι” των ΟΤΑ επιβίωναν σε βάρος των
δημοτικών προϋπολογισμών και των δημο-
τών, τιθέμενες επικεφαλής συμπράξεων για
την απομύζηση προγραμμάτων που προο-
ρίζονταν αποκλειστικώς για τους φτωχούς.
Εθνικοί εργολάβοι-“κοράκια” δεν α
κούνταν μόνο στα δημόσια έργα, αλλά έβα-
ζαν χέρι και στους πόρους του Ευρωπαϊκού
Κοινωνικού Ταμείου που προορίζονταν για
τους ανέργους.
Το αποκορύφωμα της διαστροφής
και της εκτροπής των πόρων είναι τα δή-
θεν προγράμματα κοινωνικής οικονομίας
(ΤοπΣΑ, ΤΟΠΕΚΟ, Περιφερειακοί Μηχανι-
σμοί) που εντέχνως κατευθύνονταν στους
μεσάζοντες».
Στην ίδια επιστολή ο κ. Καραζούπης,
ανάμεσα σε άλλα, προτείνει:
«Οι πόροι πρέπει να κατευθυνθούν στους
ανέργους όχι για την παρακολούθηση θεω-
ρητικών μαθημάτων, αλλά για την παρα-
γωγή προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό που
πρέπει να μετράται είναι η παραγωγή κι όχι
οι υπογραφές των ανέργων σε ένα παρου-
σιολόγιο. Δικαιούχοι των προγραμμάτων
κατάρτισης πρέπει να είναι οι επιχειρήσεις,
τα κλαδικά σωματεία εργαζομένων (π.χ. Ερ-
γατικά Κέντρα) αλλά και οι ΚΟΙΝΣΕΠ κι άλλοι
φορείς κοινωνικής οικονομίας και εθελοντι-
σμού, για παράδειγμα οι σύλλογοι, οι ΑΜΚΕ,
τα ιδρύματα, όπως προβλέπεται, άλλωστε,
κι από τον Ν. 3879/2010.
»Η παρακολούθηση, ο έλεγχος και η αξιο-
λόγηση των προγραμμάτων κατάρτισης
πρέπει να γίνονται σε δύο επίπεδα. Το διοι-
κητικό, που θα αναλαμβάνουν οι υπηρε-
σίες της περιφέρειας κι όχι της κεντρικής
διοίκησης, οι οποίες είναι απαραίτητο να
στελεχωθούν καταλλήλως. Σημαντικότερος
όμως οφείλει να είναι ο κοινωνικός έλεγχος.
Αυτό σημαίνει διαφάνεια, που μπορεί να
υλοποιείται με ανάρτηση της όλης διαδικα-
σίας στο Διαδίκτυο σε ζωντανό χρόνο και
με δημόσια παρουσίαση των προγραμμά-
των πριν από την έναρξή τους αλλά και στο
τέλος τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου